Chiaogoo naalden

1426367030609

Ik brei graag met de rondbreinaalden van Chiaogoo. Je hebt meer naalden van dit merk. Er zijn naalden die vast zitten aan de kabels, losse naalden en losse kabels, bamboe naalden, haaknaalden en accessoires. Maar ik heb alleen ervaring met de rondbreinaalden. Ik heb ze gekocht bij Werelwol. Deze winkel is zeker het bekijken waard.

Naalden

De naalden zijn mooi scherp, maar niet te scherp dat je jezelf pijnlijk prikt. Ze voelen glad en het lijkt alsof er iets om zit. De naalden zijn van chirurgisch roestvrij staal, met flexibele, stalen kabel bekleed met rode nylon. De naalden zijn licht in gewicht en sterk. En geschikt voor mensen met een nikkel allergie.

Kabel

De kabel is dus flexibel. Het is een stalen kabel bekleed met rode nylon. Hij heeft geen geheugen. Dit betekent dat het draad niet gaat staan naar hoe je hem buigt. Ik vind dit erg prettig.

Overgang van kabel naar naald

De overgang is erg prettig. Het draad blijft daar niet haken.

Er zijn heel veel maten in naalden en lengtes van de kabels.  Ik vind ze erg fijn voor het breien van sokken. Ik heb de korte variant kabel en de lange variant kabel voor het breien van mijn sokken. Met de korte kabel brei ik sneller, maar ervaar wel eens last van mijn vingers. Met de langere kabel heb ik dit niet, maar gaat het dus iets langzamer. Maar ook voor het breien van sjaals en mutsen gebruik ik ze vaak.
De Chiaogoo naalden zijn zeker favoriet. Ik zal er meer van gaan kopen in de toekomst.

 

 

 

4 Comments

Geef een reactie

