Sokken sokken sokken

Er is een virus genaamd sokken breien. Ik ben aangestoken met dit virus. Ik wil nl alleen nog maar sokken breien. Ik zoek naar patronen, ik zoek naar wol, ik lees blogs over sokken breien, ik stel vragen aan ervaren sokkenbreiers, kortom ik heb het virus zwaar te pakken.

Een paar vragen voor de lezers:

  1. Hoe brei jij het liefst je sokken? Sokkennaalden of rondbreinaalden.
  2. Voor diegene die graag sokken breit op rondbreinaalden: gebruik je een lang of een kort koord?
  3. En als je dan een rondbreinaald gebruikt: brei je dan 1 sok per keer of 2 tegelijk?
  4. Heb je een favoriet patroon? Of een favoriete ontwerper?
  5. Welke hiel gebruik je graag?

Op dit moment  brei ik het liefst met rondbreinaalden, 2,25 mm. Ik heb lange en korte koorden. Beide vind ik erg fijn, maar met een lang koord doet het minder zeer aan de vingers. Maar ik ga sneller met een kort koord.Mijn favoriete naalden zijn van het merk Chiaogoo. Op dit moment brei ik 1 sok per keer, maar ik wil graag 2 sokken tegelijk gaan proberen. Dat wordt ook het volgende sok project.

Mijn favoriete patroon is toch wel de gewone vanilla sokken. Ik vind Mina Philipp een erg fijne ontwerper, maar Nathan Taylor heeft ook een erg behulpzaam patroon.

Qua hiel ben ik nog zoekende. En sta ik open voor suggesties. Ik vind  een hiel erg lastig. Maar met elke sok word ik beter.

2017-02-12-09-30-26

Opal kleur: Die verlorene Bonbontüte (nr 8881)

8 Comments

  1. 1. Ik gebruik sokkennaalden van 20 cm lang en 2,5 mm dik maar wil het ooit graag leren op rondbreinaalden.
    3. Ook met de sokkennaalden maak ik meestal 2 paar tegelijk: boord van 1 sok, boord van de 2de sok, been sok 1, been sok 2 enzovoort.
    4. Ik vind het koffieboontje echt wel leuk om te breien.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik brei héél graag. Brei tegenwoordig alleen sokken. Dan moet je niets in mekaar zetten want dat kan ik niet zo mooi. Heb er ook hekel aan.
    Brei voor héél de familie. Ik kan het niet bijhouden. In de zomer brei ik niet zo graag.
    Ik brei met 4 naalden nr. 2,5. Altijd sokkengaren, dat is sterk. Patroon van Drops. Drops sokkengaren vind ik goed, maar ook Regia. Ik heb wel graag 2 identieke sokken. Dat lukt vrij goed bij Pairfect. Vergelijk altijd prijzen en verzendkosten.
    Ik heb foto’s van mijn gebreide sokken.

    Nog iets. Ik zie ZOVEEL mooie breipatronen op internet in het Engels bvb Ravelry en ZO WEINIG Nederlandstalige uitleg. Kunnen we mekaar niet helpen met patroontjes uit te wisselen?

    Like

Geef een reactie

