Steun je lokale wolwinkel

Ik heb bij een aantal andere mensen een oproep voorbij zien komen om je lokale wolwinkel te ondersteunen. Ik ging daardoor er over nadenken en bedacht dat ik wel heel veel online koop. Ik koop vooral via Etsy mijn wol, van indie dyers: zoals Undercover Otter & Piratenwolle. De rest van wat ik heb gekocht de laatste tijd heb ik vooral gekocht op de handwerkdagen en de breidagen. Maar ik zal zeker de lokale wolwinkels meer gaan ondersteunen. Want ik zou het zonde vinden als deze hun deuren zouden moeten gaan sluiten.

Mijn vragen aan jullie:

  1. Welke wolwinkel vind jij leuk?
  2. Is deze wolwinkel online of ook een echte wolwinkel?
  3. Waar koop jij je wol het liefst?
  4. Koop je bewust wol bij een wolwinkel om deze te steunen, ook al is het iets duurder dan bij een online winkel?

 

 

7 Comments

  1. Helaas heeft de wolwinkel in mijn dorp een paar maanden geleden de deuren gesloten. Ik kocht zoveel mogelijk mijn wol bij hen. Zij merkten dat teveel mensen online shoppen en bij hen alleen een missend bolletje of een advies kwamen halen.
    Ik mis onze wolwinkel nog iedere week. Online kun je de garens niet voelen en de kleuren in de webshop zien er in werkelijkheid vaak anders uit.
    Ik hoop dat in andere dorpen en steden de wolwinkels wel blijven bestaan, dus steun de winkels in jouw gemeente zoveel mogelijk.

    Groetjes, Margaret

    Like

  2. Hallo, alvast bedankt voor mijn pagina te liken! Ik heb eigenlijk twee pagina’s, neem gerust ook een kijkje op emzzcrochee 😉

    Leuk berichtje, ik ben toevallig aan het overwegen om online te kopen bij een nieuw ontdekte webshop, Filomena, mààr de mevrouw achter de webshop is wel van plan om een winkel in een latere fase te openen.

    Op dit moment koop ik vooral bij Veritas en Boekenvoordeel. Zeer tevreden van.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

