Wurm hat – Katharina Nopp

Ik ben in november langs geweest bij Ja, Wol in Rotterdam. En daar heb ik 2 mooie wolletjes aangeschaft. 1 van die 2 was een bol van Schoppel wolle Gradient kleur 1508 Schatten. Ik wist dat ik een muts wou maken met deze bol. Maar het exacte patroon had ik nog niet gevonden. Dus ik ben gaan zoeken op Ravelry en daar kwam ik een idee voor een leuke muts tegen: de Wurm hat, een gratis patroon van Katharina Nopp. 2016-11-30 11.01.05.jpg

Wat vond ik van de wol?
Erg lekker zacht en makkelijk. Geen rare knopen of splijten van het draad.

Wat vond ik van het patroon?
Erg goed te doen en heel intuïtief. Ik had hem in 2 dagen af. Ik heb besloten vanwege de hoeveelheid van de wol om niet het hele patroon te volgen. De muts is kleiner dan hoort te zijn, maar ik vind hem alsnog erg lekker zitten. Ook heb ik een pompom gemaakt met het beetje wol wat over was.

Welke naald heb ik gebruikt?
Ik heb een Knitpro Nova metal rondbreinaald gebruikt: 4 mm en 40 cm.

 

5 Comments

  1. Pingback: 2016 | CQ Haken

Geef een reactie

