Doodshoofdsjaal

2016-09-21 11.08.16.jpgIk heb dit patroon al heel lang geleden gedownload, maar ik had geen garen er voor. Na het afmaken van de drakensjaal had ik behoefte om te werken met de colortwist van de Echtstudio. Nadat ik deze had gehaald, ging ik dus op zoek naar een patroon en ik vond het patroon van de doodshoofdsjaal en het klikte in mijn gedachten.

Wat gebruik ik?

Ik gebruik de colortwist van de Echtstudio. Colortwist garen is een katoenen garen van 5 draden met een uniek kleurverloop. Elke bol wordt handgemaakt in de Echtstudio. Je gebruikt naald 4 tot 5 mm. Ik gebruik een 3,5 mm, maar ik haak vrij los.
De looplengte van de colortwist is ongeveer 825 meter en dat levert dus een mooie sjaal op qua lengte.

Het patroon?

Het patroon is van kungen o majkis en vertaald door Angeline.

Ik vind het een leuk patroon en het garen is ook erg fijn, het is wel opletten vanwege de 5 draden. Het gaat niet automatisch, ik moet elke toer kijken op het patroon, maar ik vind hem super gaaf.

1 Comment

  1. Pingback: 2016 | CQ Haken

Geef een reactie

