Landelijke Spingroep

Screen Shot 2016-09-02 at 20.01.08.png

De website van de Landelijke Spingroep  is een aanrader om o.a. te kijken of er in jouw buurt een spingroep is, een spinles gegeven wordt en ook informatie natuurlijk over de Landelijke Spingroep.

Ik ben sinds een poosje geïnteresseerd in spinnen. Dit komt door o.a. het zien van een aantal podcasts waarin spinnen steeds vaker terug komt. Tijdens de tour de Fleece was het natuurlijk heel erg aanwezig, maar ik zie de vreugde die het brengt en het lijkt mij een leuke toevoeging.

Zo is er in mijn buurt ook een lokale spingroep. Ze komen 2x per maand samen, 1x op de eerste maandag en 1x 2 weken later op de dinsdag. De avond is van 19.00 uur tot 22.00 uur, maar iedereen is vrij in wanneer en hoe laat je komt.

Wat vond ik van de groep?

Het is een heel gezellige groep. Ze bestaan nog niet zo heel lang, maar dat voel je niet aan de sfeer. De dames helpen elkaar, zijn geïnteresseerd in elkaars werk en ook gewoon in elkaar. Er is een pot voor een bijdrage voor koffie en thee met wat lekkers en het is mogelijk om wol te kopen uit de groepsvoorraad.

Wat vond ik van het spinnen?

Ik had zelf geen spinnewiel, maar er is een leen Louet. Ik heb mijn best gedaan en uiteindelijk lukte het een beetje. Het is heel dik en dun en bobbelig, maar het idee is er. Ik mocht de Louet lenen tot de volgende bijeenkomst. 

De 2e keer ging het veel beter. En de leen louet is nu van mij. 

Ga ik het vaker doen?

Ik vind het idee heel leuk en de groep is ook erg gezellig en ondersteunend. Ik moet gewoon veel gaan oefenen. Ik heb ook nog een tukisch spindle gekocht, om te kijken of dit een manier van spinnen is die ik fijn vind.

Wordt zeker vervolgd.

 

 

Geef een reactie

