Drakensjaal


Ik had op de vakantie een hele mooie skein gekocht bij Garnkisten (Aarhus, Denemarken) van Garngalleriet in de kleur græs. Ik had in mijn hoofd dat het geen sokken zouden worden, maar een sjaal. Dus ging ik op zoek naar een sjaal patroon waardig van deze mooie wol.

Ik kocht het blad Breien en haken in style special nummer 10 en vond daar een drakensjaal patroon. Ik was door de naam al verkocht.

Wat vond ik van het patroon?

Ik had echt mijn toerenteller in het begin nodig en ik moest de aandacht erbij houden. Maar op een gegeven moment had ik het patroon door en lukte het om ook netflix tegelijk te kijken.

Wat heb ik geleerd van het patroon?

Ik had nog nooit een picot gemaakt (3 lossen en 1 vaste in het laatst gemaakte dubbel stokje). Ik vond het een leuke steek en ik ga hem zeker vaker gebruiken.

Wat was het voor wol? 

De wol is van Garngalleriet, een indie dyer uit Aarhus, Denemarken. Het is een BFL-steps. Sokkengaren, superwash, 85% BFL en 15% nylon. Per 100 gram 400 meter. Naald 2 – 3,5 mm.

Wat vond ik van de wol?

HEERLIJK! Dit was de eerste keer BFL en zeker niet de laatste keer!

Ik geef het patroon een 8,5 en de wol een 9,0.

Beide zeker een aanrader.

3 Comments

  1. Pingback: 2016 | CQ Haken

Geef een reactie

