Wolwinkels in Aarhus Denemarken


We zijn op vakantie naar Denemarken geweest en we hebben veel dingen bezocht, natuurhistorisch museum, Viking veldslag, Legoland en nog veel meer.

Ik wou heel graag wat wol mee nemen uit Denemarken. Dus deed ik wat onderzoek naar de stad Aarhus. En wat bleek, er waren maar liefst 8 wolwinkels.

De eerste keer Aarhus was ik slecht voorbereid. Ik had nl geen straatnamen. Dus besloten we nog een keer te gaan. Dit keer beter voorbereid, maar ook nu bleek het lastig. Na wat gevraagd te hebben aan lokale mensen, die heel aardig waren, kwamen we eindelijk aan bij Fandango.

Fandango is een hele leuke winkel, maar was niet wat ik zocht. Ik wou iets typisch Deens. Zij had bekende merken, zoals Lana grossa. Maar van haar kreeg ik een boekje over alle wolwinkels en de tip om naar Tøndering Strik en Garnkisten te gaan.

Zelfs met kaartje was dit ook even zoeken, maar uiteindelijk beide gevonden.

Garnkisten was een erg leuke winkel met Deense wol. Ik heb daar sokkenwol gekocht geverfd door een lokale indiedyer: Garngallariet en een setje met markeerders ( 4-6-8 rondes) als je meerdert of mindert.

Tøndering Strik was luxer. Deze winkel straalde gewoon de luxe uit. Erg mooie wol ook uit Japan. Maar daar kwam ik niet voor. De winkel had het Deense merk Isager. En daar kocht ik Jensen yarn en dan een tweed variant.

Al met al een geslaagde shop dag, maar veel moeten zoeken. Ik raad Aarhus echt aan. Maar de volgende keer zorg ik er voor dat ik meer de tijd heb. Zodat ik de andere winkels ook kan bekijken.

Geef een reactie

