Klaver drie (shamrock)


Ik zocht een klaver drie patroon.

Ik wil nl mijn mentorleerlingen een kaartje geven bij de diploma uitreiking met daarop de Irish blessing en daar wil ik dan een zelf gehaakt klavertje drie bij doen. Ik kwam alleen niks tegen wat ik zocht. Dus dan maar zelf freubelen.

Wol: wat er over was na de tulpslinger.

Patroon:
Maak een magische ring.

1e blad:
*Toer 1: haak 3 losse (1e stokje), haak vervolgens nog 4 stokjes, haak 1 keerlosse
Toer 2: haak de 1 steek een half stokje, haak een stokje, haak een dubbelstokje, haak een stokje, haak een half stokje, haak 1 keerlosse
Toer 3: haak 5 vasten
Ga met 2 halve vasten naar de ring.
Haak een halve vaste in de magische ring.*

Herhaal tussen * en * 2x.

Trek de magische ring dicht.
Haak nog een steeltje van 7 losse.
Afhechten.

Klaar!

2 Comments

  1. Pingback: 2016 | CQ Haken

Geef een reactie

